Tuesday, November 17, 2009

.:: SALAM UKHUWAH FILLAH ::.

Salam satu Malaysia diucapkan kepada semua readers yang sudi untuk menjenguk ke laman ini.. Terbinanya laman New World ini merupakan satu cetusan idea daripada seorang pensyarah di tempat aku menuntut ilmu pada ketika ini. Sedih rasanya saat menghitung detik waktu untuk meninggalkan tempat yang menyimpan seribu kenangan dan cerita tentang jatuh bangun seorang aku. Di sini bermulanya sebuah cerita. Di sini lah detik permulaan aku bertatih dan belajar memahami apa itu maksud dunia kaunseling. Di sinilah tempat aku bertungkus lumus menimba ilmu serta mengejar impian untuk bergelar seorang manusia yang sebenar-benar manusia. Tidak mudah bagi diri kerdil ini untuk menjiwai apa sebenarnya yang aku pelajari di sini. Namun, setelah aku renungi, setelah aku hayati, kini aku mengerti...betapa besar erti sebuah kehidupan...Kini, aku bakal menamatkan cerita di sini. Namun, kehidupan masih perlu diteruskan...Dan...sebuah cerita baru akan bermula lagi...Aku akan melangkah ke satu dunia baru...dunia realiti...untuk aku aplikasikan segala ilmu yang diperoleh sepanjang aku berada di sini...Semoga DUNIA BARU yang bakal aku tempuhi dapat menjadikan aku lebih dewasa...dapat menjadikan aku seorang yang lebih baik dari semalam...

Bicara seorang aku,
-Insan Kerdil Berjiwa Besar-
Perpustakaan Tuanku Bainun
-UPSI-
~12:57 pm~

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam..su..tjumpa blog demo neh..blog utk cekgu neh..gud2..hehe..eh..nnti msuk blog ambe gop des..4 prcticum n cikgu2 eva after..hehe

    http://cikguafiti.blogspot.com/

    ni belog khas utk prcticum ambe..hehe...nnti buleh ler sharing2 nnti via dis blog..update des..utk prgram2 skul ke nnti...

    ReplyDelete